U subotu, 10. maja 2025. godine, s početkom u 20 časova, u prostoru udruženja Hardwired Artists na adresi Age Mamužića 13 u Subotici, biće otvorena izložba radova Gorana Stojčetovića, jednog od najznačajnijih predstavnika art bruta i tvorca pojma dubinska umetnost.

Ulaz je besplatan, a posetioci će imati mogućnost da daju dobrovoljnu donaciju.
Goran Stojčetović (1975), umetnik čije je detinjstvo i mladost obeleženo turbulentnim iskustvima na Kosovu i Metohiji, od uličnog nasilja do NATO bombardovanja i izbeglištva, kroz umetnost je uspeo da preobrazi svoje lične traume u snažan autentični izraz. Vizija koju je doživeo 2013. godine, nakon dvodnevnog opijanja, promenila mu je život – tada je, kako sam svedoči, “Goran Stojčetović prestao da postoji, ostao je samo art brut”. Od tada pa do danas, njegov umetnički put je usmeren na istraživanje psiholoških dubina čoveka, što je pretočio u sopstvenu tehniku dubinskog crteža i umetničku praksu koju je definisao kao dubinska umetnost.
Nakon osnivanja Art Brut Serbia, a kasnije i Centra za dubinsku umetnost, Stojčetović je svoje radionice sprovodio ne samo u galerijama već i u psihijatrijskim ustanovama, među kojima je i Dnevna bolnica VMA u Beogradu. Njegovo stvaralaštvo prepoznato je i međunarodno – dela su mu deo kolekcija Muzeja savremene umetnosti u Zagrebu, Muzeja naivne i marginalne umetnosti u Jagodini, Sileskog muzeja u Poljskoj, Kondase centra u Estoniji i art brut centra La S Grand Atelier u Belgiji.
Posetioci izložbe u Subotici imaće priliku da se susretnu sa snažnim, visceralnim vizijama koje provociraju i promišljaju odnos između unutrašnjeg haosa i spoljnog sveta, između nagona, paranoje, poretka i potrebe za promenom. Njegov rad svedoči o tankoj granici između umetnika i tiranina, između svetlosti i tame, vere i sumnje.
Muzičku podršku ovom događaju pružiće DJ Z iz sastava Noise Destruction iz Novog Sada, čime će atmosfera večeri biti dodatno obogaćena.
Izložba Gorana Stojčetovića u organizaciji Hardwired predstavlja značajan kulturni događaj za subotičku scenu i priliku za publiku da direktno iskusi umetnost koja ne traži odobrenje – već reakciju, suočavanje i, možda, katarzu.