Srbija bi do kraja 2025. godine mogla da dobije najstroži Zakon o bezbednosti saobraćaja do sada.

Neke od predloženih izmena uključuju trajno oduzimanje vozila, nultu toleranciju na alkohol, strože kazne za nebezbedan prevoz dece, kao i tehničke inovacije poput alko-brava koje bi sprečavale pokretanje automobila ukoliko je vozač pod dejstvom alkohola.
Jedna od ključnih novina je trajno oduzimanje vozila za višestruke prestupnike koji čine najteže saobraćajne prekršaje. Od februara ove godine već je privremeno oduzeto gotovo 400 vozila, što je signal da je trenutni sistem nedovoljno efikasan u odvraćanju neodgovornih vozača.
U planu je i proširenje pravila o nultoj toleranciji na alkohol, koje bi važilo za sve vozače – ne samo za profesionalce i mlade. U praksi bi se tolerisalo do 0.20 promila alkohola bez novčane kazne, ali uz isključenje iz saobraćaja i upozorenje. Prekoračenje od 0.21 promil i više bi povlačilo sankcije, kao i do sada.
Pored toga, najavljuje se drastično pooštravanje sankcija za nepropisan prevoz dece i kažnjavanje roditelja ili staratelja koji u saobraćaju čine prekršaje u prisustvu deteta mlađeg od 12 godina – bilo kao vozači ili pešaci.
Tehnologija će igrati značajnu ulogu u unapređenju kontrole: planira se postavljanje kamera sa veštačkom inteligencijom koje će automatski detektovati različite prekršaje, uključujući korišćenje mobilnog telefona, nekorišćenje pojasa, prolazak kroz crveno svetlo, pa čak i isteklu registraciju.
Još jedan predlog koji izaziva pažnju jeste uvođenje proporcionalnih kazni prema visini prihoda – što znači da bi osobe sa većim platama plaćale i više za isti prekršaj.
Poseban fokus stavlja se i na bezbednost na pružnim prelazima, zbog čega se predlažu dodatne mere kontrole na tim kritičnim tačkama.
Građani imaju mogućnost da do kraja godine šalju svoje predloge, a o njima će raspravljati radna grupa sastavljena od predstavnika institucija, stručnjaka i organizacija koje se bave bezbednošću saobraćaja. Novi zakon trebalo bi da doprinese ostvarenju cilja da se broj poginulih u saobraćaju u Srbiji do 2030. godine prepolovi.