Evropski gradovi sve češće posežu za zabranama ili ozbiljnim ograničenjima upotrebe i iznajmljivanja električnih trotineta zbog bezbednosnih problema i narušavanja reda u saobraćaju.

Najpoznatiji primer je Pariz, koji je od 2023. potpuno zabranio uslugu najma električnih trotineta, nakon brojnih nesreća i pritužbi građana na haos na trotoarima i nepropisno parkiranje. Time je postao prvi glavni grad u Evropi koji je doneo takvu odluku.
Sličan potez povukao je i Madrid, koji je najavio zabranu najma od 2024. godine, jer tri licencirane kompanije nisu ispunile uslove bezbednosti i nisu rešile problem nepropisnog ostavljanja trotineta u centru grada. Prag je takođe odlučio da od 2026. godine zabrani sve sisteme deljenih e-trotineta, nakon brojnih žalbi građana na nesigurne uslove za pešake.
U Finskoj su uvedena stroža pravila – zabranjena je vožnja trotinetom deci mlađoj od 15 godina, a sve firme koje se bave iznajmljivanjem moraju posedovati posebne licence. Ovakvi propisi ukazuju na to da su evropske metropole suočene s izazovom da pronađu ravnotežu između održive mobilnosti i javne bezbednosti.
Koliko su opasni skoro svako od nas se lično uverio i u našem gradu. Nečujni, brzi, nekad se čini – nevidljivi – predstavljaju često potencijalnu opasnost za pešake ali i same vozače trotineta.
Iako su električni trotineti u početku predstavljali simbol moderne i ekološke gradske mobilnosti, njihova prekomerna upotreba, nedostatak regulative i česte nesreće doveli su do promena u politici mnogih gradova.



