Ministarstvo pravde saopštilo je da je ove nedelje počeo da radi pozivni centar Advokatske komore Srbije za besplatnu pravnu pomoć. Posredstvom kol-centra jedinice lokalne samouprave upućivaće sve odobrene zahteve za određivanje advokata, po redosledu, za pružanje besplatne pravne pomoći.
Uspostavljanje kol-centra predviđeno je Protokolom o razmeni podataka u postupku upućivanja na advokate, radi pružanja besplatne pravne pomoći koji su Ministarstvo pravde i Advokatska komora Srbije potpisali u februaru ove godine.
Usluge pozivnog centra koristiće isključivo lokalne samouprave, za određivanje advokata, radi pružanja besplatne pravnu pomoć i nije namenjen za direktan kontakt sa građanima.
Procedura predviđa da ovlašćeno lice jedinice lokalne samouprave pozivom kol–centra navede grad ili opštinu, naziv ovlašćenog lica, ime i prezime korisnika kojem je potreban advokat i organ pred kojim treba da se vodi postupak.
Posredstvom posebne aplikacije, operater poziva advokate po redosledu, a potom ovlašćenom licu jedinice lokalne samouprave daje obaveštenje o onom koji je prihvatio besplatnu pomoć.
Zakon o besplatnoj pravnoj pomoći, čija je primena počela lane, propisuje da besplatnu pravnu pomoć čine pružanje pravnih saveta, sastavljanje podnesaka, zastupanje i odbrana.
U Registru pružalaca besplatne pravne pomoći i podrške, objavljenom na internetskoj stranici Ministarstva pravde, nalazi se 150 jedinica lokalnih samouprava sa 3.672 advokata.
Foto: Unsplash.com