blank

“LICEULICE” od sutra na subotičkim ulicama menja društvenu svest

Od sutra će se na subotičkim ulicama moći naći magazin „Liceulice“ kod prodavaca koje ćete lako prepoznati-u plavo narandžastim prslucima. Posle Beograda, Novog Sada i Kikinde, Subotica je još jedan grad u Srbiji gde ćete ovaj, po više u više kategorija, važan magazin moći da kupite i tako pomognete život i rad osobama koji ga i prodaju, a spadaju u teško zapošljive kategorije.

blank

Pod sloganom „Kupujući „LICEULICE“ pomažete mnogima, čitajući „LICEULICE“ pomažete sebi“, koncept koji ima ova novina predstavlja svojevrsni globalni humani gest. Baza je i oslonac, kao i izvor socijalne i ekonomske podrške osobama sa margine društva. Prodavci u plavo-narandžastim prslucima su tako deo zajednice kojoj pripadaju, koji prodajući časopis, svojim zalaganjem i radom zarađuju novac za život, i tako uspevaju da ublaže teške životne prilike kojima su izloženi.

Jovana Čojder, koordinator i psihološkinja „LICEULICE osvrnula se na dosadašnji rad u časopisu, i kako sama kaže, pratila je pratila male promene u mikrosistemima, i adaptirajući ih na pojedinca, osetila je kako to utiče na istog tog pojedinca, kvalitt života i uopšteno, pogled na svet. „Postojanje inicijative za razvijanje socijalnog preduzetništa kao što je „LICEULICE“ imaju ogroman benefit, ali ne samo na pojedinca nego za nas kao zajednicu“, pojasnila je Čojder.

Nevena Tomić, koordinatorka rada sa prodavcima u Beogradu istakla je dvoznačnost ovog časopisa, kao fondacije i uličnog magazina, koji ne može da se kupi nigde, osim na ulicama. Na taj način, i u bukvalnom smislu, ističe značaj rada i i postojanja istog, podvlačeći i samu simboliku mesta prodaje i svog naziva. Svojim radom i postojanjem „LICEULICE“ gradove u kojima se prodaje čini boljim mestom.

„To je društveno-odgovorni magazin, magazin koji se bavi raznim temama, na jedan objektivan i kritičan način, koji prodaju pripadnici raznih marginalizovanih grupa, koji otežano dolaze do posla, bilo kakve vrste, što im obezbeđuje kontinuiranu ekonomsku podršku, jer oni iz meseca u mesec sebi obezbeđuju prihod i samim tim su deo zajednice i nekako izlaze iz te svoje izolacije i druže se sa kupcima i ostalim prodavcima“, istakla je Tomić.

Pola novca od cene magazina ostaje prodavcima, a polovina se uplaćuje u fondaciju „LICEULICE“ iz koje se, potom, obezbeđuje druga vrsta podrške, novčana ili humanitarna pomoć, razne vrste radionica, socijalnog osnaživanja i što boljeg snalaženja u ovom svetu.

Koordinator u Subotici, Snežana Maravić iz udruženja „Zajedno“ koje postoji više od tri decenije i pruža podršku kroz različite programe i aktivnosti ljudima sa psiho-socijalnim poteškoćama, istakla je značaj projekta „LICEULICE“ i dodala kako smatra da je Subotica senzibilisan grad i za marginalne grupe, i da ima sluha za ovakav vid socijalnog preduzetništva.

Radna prava, životi ljudi na marginama društva, globalizam, dostupnost hrane, diskriminacija, emigracija, migracije samo su neke od tema o kojima je „LICEULICE“ pisalo u prošlim godinama. Kupivši ovaj magazin, učestvujete u stvaranju boljeg sveta, mikrokoracima manjamo društvenu svest, i nekome, od koga ste taj magazin kupili, obezbedili ste novac za hranu. Podržimo „LICEULICE“ da bismo podržali sebe.

Imaš priču? Imaš vest? Budi i ti reporter!

Javi nam se!

Podelite vest sa prijateljima:

blank

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

blank
blank

Povezane vesti

Portal Subotičke.rs koristi kolačiće u cilju optimizacije funkcionalnosti i sadržaja sajta.
Korišćenjem portala prihvatate upotrebu kolačića.