blank

Ko je pomenuo privatizaciju Sutransa, šta je to plaćeno preko milion dinara, ko je korumpiran?

Pres konferencija Stevana Bakića, kao gradonačelnika, Dejana Ljubisavljevića, direktora Suboticatransa i Ognjena Golubovića, direktora Javnog preduzeća za upravljanje putevima, urbanističkog planiranja i stanovanja bila je reakcija na pres Pokreta Građanske Subotice, na kojoj su Jene Maglai, dr Jelica Snatrač i Miroslav Milojević izneli niz optužbi, reakcija i mišljenja na dosadašnji rad lokalne samouprave, na čelu sa gradonačelnikom Bakićem, korupcije u lokalnom vrhu vlasti kao i nenamenskog trošenja novca, kako iz budžeta grada tako i u Javnom komunalnom preduzeću Suboticatrans.

blank
Subotičke.rs

Stevan Bakić svoje izlaganje počeo je naglasivši da će na pomenutom presu reči biti samo istina, gde bi subotičku javnost upoznao samo sa željom da odbrani čast zaposlenih u javnim preduzećima, kao i da “podseti sve na mandat bivšeg gradonačelnika Jenea Maglaia”.

Stevan Bakić istakao je da Maglai ne vlada terminologijom, podsećajući da Direkcija za izgradnju grada ne postoji od 2016. godine, kada se osnovalo novo javno preduzeće, a akcenat Bakićevog izlaganja bio je na “famoznoj fakturi Suboticatransa koja je procurila u javnost, ističući kako je već nekoliko puta sve o radu Sutransa predočeno javnosti, I kako je lično on, kao gradonačelnik, kada je vest o fakturi pročitao uveče na “jednom lokalnom mediju”, tražio izveštaj na svom stolu, sutradan u jutarnjim satima.

Pozivajući na odgovornost rukovodioca Sekretarijata nadležnog za Sutrans Radoslava Vukelića i direktora Sutransa Dejana Ljubisavljevića, saznao je da se radi “o kombinovanom uređaju za pokretanje autobusa i naduvavanje pneumatika, najnoviji model poreklom iz Švajcarske koji je koštao 997.843,00 dinara bez PDV-a, nije kupljen parama JP Sutransa, niti iz budžeta grada, novcem građana Subotice..

„To su sredstva koje je Dunav osiguranje odvojilo i kupilo JP Sutransu za uspešnu dugogodišnju poslovnu saradnju. Privatizacija Sutransa nikad nije pomenuta, a javno-privatno partnerstvo su dve stvari. Taj dokument koji je direktor JP Sutransa uputio Gradu Subotica je stav direktora i to je njegovo mišljenje, na osnovu svih konsultacija koje je on sam vodio sa ostalim transportnim preduzećem”, rekao je Stevan Bakić i dodao:

„Izvrću se moje izjave. Nikad nisam rekao da je Sutrans stabilno preduzeće, svuda je posebno podvučeno da je jedino preduzeće koje posluje sa gubitkom… Na reči Jenea Maglaia da su Subotičke Apoteke prodate iako su pozitivno poslovale, Bakić je dodao kako Subotičke Apoteke uopšte nisu privatizovane, Su Apoteke postoje i posluju u dve poslovnice , a prostori 20 poslovnih jedinica izdati su u zakup farmaceutskom dobavljaču “Galen”. Za Dan grada Zorica Brunclik isplaćena je sa milion i 900 hiljada, a da se za stranu investiciju hotela Holidej Ina ne može niko ugraditi jer je strana investicija”, rekao je Bakić.

Zemljište Zorke, nezakonito otpuštanje radnika iz lokalne samouprave, donošenje novog Pravilnika o sistematizaciji, koji je budžet grada koštao četiri miliona za otkaze koji su parnicu protiv Grada Subotice, otpušteni dobili na sudu, i kao najveći promašaj milion i sto hiljada koji su plaćeni Zavodu za javno zdravlje, na račun izgubljenog spora, o vezi sa zemunskim klanom, o zemljištu Molove pumpe, sve je to na presu pitao Stevan Bakić, sadašnji gradonačelnik, Jenea Maglaia, bivšeg gradonačelnika.

Dejan Ljubisavljević, direktor Suboticatransa, dodao je da su optužbe o malverzaciji poslednjih dana neistina i da je nabavka koja je bila sporna obavljena “kao multifunkcionalni uređaj koji služi za funkcionisanje preduzeća, koji u sebi sadrži starter, kompresor i uređaj za punjenje akumulatora. Plaćen je iz donacije Dunav osiguranja našeg dugogodišnjeg partnera. Što se tiče privatizacije, to je javno partnerstvo koje bi bilo oročenog trajanja, kako bi građani dobili što bolju i jeftiniju uslugu”, naveo je Ljubisavljević.

Stanje u Suboticatransu je loše, zbog pada prometa u vremenu korone, povećanju minimalne cene rada, poskupljenja goriva, povećanju plata za 12, 5 posto i Ljubisavljević dodaje da je poremećaj u Suboticatransu sistemski na koji se nije moglo reagovati. Najveće opterećenje ovog JP je međumesni saobraćaj koji nema svoje realno opravdanje, a Studija koja treba da se izradi do juna daće odgovore na taj problem.

Ognjen Golubović, direktor Javnog preduzeća za upravljanje putevima, urbanističkog planiranja i stanovanja na celu priču dodao je da je veći deo ingerencija za razvoj grada prenesen na novoosnovano preduzeće, Sekretarijat za razvoj grada, i da je budžet za ovu godinu manji u odosu na prošlu, očekuje se i pokrajinski i republički transfer za potrebe i izgradnju infrastrukture, pa je sa poskupljenjima minorno pričati o endemskoj korupciji, završio je svoje izlaganje Golubović.

Kraj konferencije bio je u znaku novinara Branka Žujovića koji je postavio pitanje gradonačelniku i njegovim saradnicima zašto se na njegova, novinarska pitanja, čekalo sa odgovorima dve nedelje, da bi Stevan Bakić istakao da uvek dao odgovor na novinarska pitanja, a da za tekstove imenovanog novinara nema mišljenje, jer nije ispoštovao lični dogovor, dok je Ljubisavljević dodao kako nije mogao da identifikuje novinara, koji mu se obratio sa neidentifikovanog portala, a slikanje spornog uređaja Suboticatransa može da se odradi, u međusobnom dogovoru.

Imaš priču? Imaš vest? Budi i ti reporter!

Javi nam se!

Podelite vest sa prijateljima:

blank

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

blank
blank

Povezane vesti

blank

Zaštita lubenice

Usevi lubenica se u zavisnosti od vremena rasađivanja i skidanja zaštitne folije nalaze u različitim fazama razvoja listova, preko formiranja sporednih stabala, pa do različitih

Detaljnije »

Portal Subotičke.rs koristi kolačiće u cilju optimizacije funkcionalnosti i sadržaja sajta.
Korišćenjem portala prihvatate upotrebu kolačića.