Činjenica da od sada građani dokumentaciju i zahteve katastru podnose isključivo onlajn, preko takozvanih profesionalnih korisnika – advokata i geodetskih organizacija – sa sobom je donela nove troškove. Jer, sada uz taksu koju plaćamo RGZ-u, moramo da platimo i uslugu advokata ili geodete. A taj iznos – nije mali.
Za svaki promet nepokretnosti – bilo da se kuća, stan ili zemljište prodaju, poklanjaju, nasleđuju – javni beležnici u roku od 24 sata šalju katastru svu potrebnu dokumentaciju za upis u katastar, koji ima rok od pet dana da tu promenu upiše. Građani u tim situacijama ne odlaze na šalter RGZ.
Svi ostali građani, koji na šaltere RGZ odlaze da bi u katastar upisali neupisane stanove iz otkupa, legalizovali nelegalizovane, upisali nedostajući JMBG vlasnika nekretnine, podnosili žalbe na već doneta rešenja, registrovali spajanje parcela… od sada su pravi šalter zamenili onim – elektronskim.
A, da bi došli do elektronskog šaltera, potrebni su im takozvani profesionalni korisnici – advokati i geodetske organizacije.
„Sve zahteve koje su građani do sada podnosili na šalterima katastarskih službi, od 4. novembra podnosiće se isključivo digitalno i to preko profesionalnih korisnika – advokata i geodetskih organizacija“, oglasio se RGZ skromnim saopštenjem dan ranije – u petak 3. novembra.
Ono što u saopštenju nije pomenuto je – da će građani morati da plate uslugu advokata ili geodetske organizacije.
A, tarifa advokata je precizna i predviđa iznos od 24.750 dinara za podnošenje zahteva u katastar, bez obzira da li je reč samo o jednostavnoj dopuni podataka ili komplikovanijoj „papirologiji“.
Opširnije pročitajte ovde.
Izvor: N1
One response to “Koliko će nas koštati upis u katastar: Elektronski šalter skuplji od običnog?”
Због оваквог јавашлука не пада ми на памет ни да легализујем нити да купим некретнину.