Privrednici u Srbiji od 1. januara iduće godine moći će da se upišu u Registar ponuđača u Agenciji za privredne registre (APR) potpuno elektronski, uz značajne uštede vremena i novca, jer više neće morati sve potvrde da prikupljaju sa različitih šaltera, najavljeno je danas.
Upis će ponuđačima olakšati učešće na tenderima, naručiocima da lakše provere firme sa kojima bi sklopile ugovor, a institucijama da na osnovu dostupnih podataka bolje analiziraju stanje u sistemu javnih nabavki i dalje ga unapređuju, rečeno je APR-u.
U registru APR-a je tokom 2022. registrovano 14.585 pravnih lica, a prema istraživanju Nacionalne alijanse za lokalni ekonomski razvoj (NALED) oko 60 odsto ponuđača se nalazi van ove evidencije.
Unapređenje registra deo je projekta „Efektivne javne nabavke u službi ekonomskog rasta“, koji finansira Švedska agencija za međunarodni razvoj i saradnju (Sida), a sprovodi NALED.
„Unapređenjem Registra ponuđača, Agencija za privredne registre je u mogućnosti da od 1. januara omogući elektronsku registraciju i izdavanje rešenja, izvoda i potvrda za ponuđače, kao i jednostavniji pristup registrovanim podacima, koji privredi i drugim pravnim licima treba da olakšaju ovaj postupak. Siguran sam da će uvedene novine u postupku registracije i vođenju Registra ponuđača, uz postojanje ePortala za javne nabavke, obezbediti viši nivo pravne sigurnosti i transparentnosti i da će to ohrabriti sve ponuđače da se u većem broju upisuju u registar i učestvuju u postupcima javnih nabavki“, rekao je direktor APR-a Milan Lučić.