Bezalkoholna pića su u decembru prošle godine poskupela za 15 procenata u odnosu na isti mesec 2021, pokazuju podaci Republičkog zavoda za statistiku (RZS).
Takođe, poslednji podaci Zavoda za statistiku EU (Eurostat) pokazali su da su hrana i bezalkoholna pića u Srbiji najskuplji u regionu, što je izazov i za firme koje se bave njihovom proizvodnjom.
Otežavajuća okolnost i za građane i za privredu je i zvaničan podatak da minimalna potrošačka korpa iznosi 45.729 dinara, dok će minimalna zarada u februaru iznositi 40.020 dinara. Za hranu i bezalkoholna pića opredeljen je iznos od 21.408 dinara, odnosno 714 dinara dnevno, a kako je za Biznis.rs ranije rečeno iz Saveza samostalnih sindikata Srbije (SSSS), u Srbiji minimalac prima oko 400.000 ljudi.
Svemu navedenom u poslovanju firmi koje se bave proizvodnjom osvežavajućih pića, mineralne vode, i ostale flaširane vode, ne olakšavaju ni rat u Ukrajini, niti posledice korona krize, inflacija i sve što je usledilo.
„Činjenica je da su navedene okolnosti prouzrokovale bitno uvećanje cena sirovina i repromaterijala koje kupujemo u zemlji i u inostranstvu i to svakako u određenoj, ali još uvek ne u presudnoj meri, utiče na naše poslovanje. Rast cena proizvodnih inputa neminovno je pratilo i povećanje cena naših proizvoda, ali smo zahvaljujući poslovnoj strategiji koja je fokusirana na kvalitet i snagu brenda, uspeli da prevaziđemo potencijalni rizik u plasmanu„, izjavio je za Biznis.rs kreator i osnivač brenda Vodavoda Vojin Đorđević.
Dodaje da njihovi brendovi Vodavoda i Gorki list pripadaju premijum segmentu na domaćem i stranom tržištu, a da ti potrošači i dalje pokazuju spremnost da plate više za vrhunski kvalitet i brend kom veruju.
„To što tržištem prirodnih mineralnih voda u Srbiji dominiraju strane multinacionalne kompanije koje su kupile većinu vodećih nacionalnih brendova najbolje govori o strateškom značaju ove delatnosti. Njihova ulaganja u tržišno pozicioniranje i marketing, kao i cenovna politika, su nešto sa čim mi, kao relativno mala stoprocentno domaća kompanija, ne možemo da se borimo. Naši motivi su drugačiji i iza njih stoji razvojna vizija u čijem središtu je želja da, bez obzira na prepreke, ljudima u Srbiji obezbedimo zdravu, vrhunsku prirodnu mineralnu vodu“, objašnjava naš sagovornik.
S druge strane, kako je ocenio, svojom izvoznom strategijom i razvojem autentičnog brenda doprinose međunarodnom ugledu Srbije.
„Uvereni smo da smo na pravom putu jer, po analizama nezavisnih međunarodnih i domaćih akreditovanih institucija, Vodavoda spada među najkvalitetnije u svetu, dolazi iz arteškog izvora sa čak 605 metara dubine i zahvaljujući najsavremenijem procesu flaširanja, prvi kontakt sa spoljnim svetom ima tek kada potrošač otvori svoju flašicu. Budući da poreklo i sastav mineralne vode mogu da imaju veliki uticaj na zdravlje, naročito kad su u pitanju najmlađi i starije osobe, jedan od važnih aspekata ove delatnosti jeste i edukacija tržišta, čemu posvećujemo posebnu pažnju“, istakao je Đorđević.