U Srbiji je i dalje izazov nedovoljna proširenost bezgotovinskih plaćanja na tradicionalnim lokacijama i izvan velikih gradskih centara što rezultira odvraćanjem potencijalnih kupaca, navodi se u najnovijoj Mastercard studiji.
Zbog toga je, kako je istaknuto, potrebno dalje raditi na edukaciji i širenju bezgotovinskih plaćanja, jer od toga korist imaju i građani i trgovci.
„Mala preduzeća i novi biznisi okosnica su svake napredne ekonomije. Oni doprinose lokalnim zajednicama, pružaju mogućnosti zapošljavanja i unose inovacije u različite sektore. Međutim, često se suočavaju sa izazovima u nadmetanju sa velikim korporacijama zbog ograničenih resursa i dosega do potencijalnih kupaca. Ovde digitalizacija stupa na snagu kao faktor koji u potpunosti menja prilike na tržištu“, navodi se u saopštenju.
Kako je navedeno, mala preduzeća sebe mogu da učine dostupnim globalnoj publici, a e-trgovina je postala osnovni put da ona prikažu svoje proizvode i usluge. Elektronska trgovina im omogućava i da se takmiče čak i sa najvećim igračima na tržištu.
Kao dobar primer za to u Srbiji navodi se uvođenje POS terminala na šest beogradskih pijaca: Đeram, Kalenić, Palilula, Stari Merkator, Zemun i pijaca u bloku 44.
Opširnije pročitajte ovde.
Izvor: Nova Ekonomija