blank

“Učimo svi zajedno” – zajednički projekat kao podstrek

Jedan od glavnih zadataka obrazovnog sistema je da omogući svakoj osobi da ostvari svoje pune potencijale, pa inkluzivno obrazovanje predstavlja najbolju investiciju u budućnost, kroz ulaganjeu razvoj dece koja će graditi buduće društvo i koja će biti otvorena da prihvate i uvaže različitosti u društvu.

blank
foto: subotičke.rs

“Učimo svi zajedno” predstavlja zajednički projekat Ministarstva obrazovanja, UNICEF-a ali i lokalnih samouprava. Projekat se danas promovisao u OŠ “Matko Vuković”.

Naša lokalna samouprava je jedna od 20 lokalnih samouprava koja učestvuje u projektu “Unapređeni ravnopravni pristup i završavanje preduniverzitetskog obrazovanja” za decu kojoj je potrebna dodatna obrazovna podrška pod nazivom “učimo svi zajedno” koje sprovodi Ministarstvo prosvete u saradnji sa UNICEF-om i uz podršku delegacije Evropske unije. Cilj ovog projekta jeste da se unapredi kvalitet ali i promocija inkluzivnog obrazovanja kao opšte prihvaćenog standarda u našem obrazovnom sistemu.

Sve jedinice lokalne samouprave koje učestvuju u ovom projektu podržane su kroz ovaj projekat sa Grand programima i u okviru njih realizuju svoje projektne aktivnosti. Naša lokalna samouprava učestvuje sa projektom “ne napuštaj školu” koji treba da unapredi mehanizme podrške deci odnosno učenicima I njihovim roditeljima kako bi obuhvat dece iz osetljivih grupa bio što veći, kako bi se smanjilo osipanje dece iz osetljivih grupa iz vaspitno – obrazovnog sistema i kako bi se oni podržali da se što kvalitetnije uključe u sam sistem obrazovanja ali I u društvenu zajednicu. Na nivou grada formirano je i radno telo kao intersektorsko telo za inkluzivno obrazovanje, u cilju praćenja, planiranja, koordiniranja, implementacije inkluzivnog obrazovanja na lokalu” – rekla je Milanka Kostić, ispred resora obrazovanja u Gradu Subotica i pojasnila da su u Radnom telu različiti stručnjaci iz različitih oblasti, predstavnici različitih institucija kako bi na unapredili inkluziju.

Mirjana Stevanović, direktorica OŠ “Matko Vuković” dodala je kako je ova škola odavno prepoznata kao škola koja se opredelila za inkluzivnu praksu: “Inkluzija je jedan deo našega svakodnevnog života ali sam projekat nudim široke mogućnosti da se ta inkluzivna praksa malo nadogradi Kako kroz podršku tako i kroz podršku nastavnicima u njihovom ličnom razvoju usavršavanju”: Pored ove škole u ovom projektu su I Hemijsko-tehnološka škola kao I OŠ “Janoš Hunjadi”.

“Bitno je da se daje podrška učenicima da oni napreduju prema svojim mogućnostima prema svojim sposobnostima. Svakom detetu je u jednom momentu razvoja možda potrebno dodatna podrška i da to prepoznamo, da to podržimo i da zajedno prevaziđemo određene određene kako bi ih dete prevazišlo I nastavilo školovanje” – jasna je bila direktorica Stevanović.

I deca su svesna potrebe uključivanja u inkluziju, swesni da ne treba da prave razliku između sebe. To konkterno znači da treba da razvijaju empatiju, poštovanje različitosti, u društvenom I materijalnom smislu ali I da se uvažavaju bez obzira na pol, nacionalnost ili materijalni status.

Imaš priču? Imaš vest? Budi i ti reporter!

Javi nam se!

Podelite vest sa prijateljima:

blank

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

blank
blank

Povezane vesti

Portal Subotičke.rs koristi kolačiće u cilju optimizacije funkcionalnosti i sadržaja sajta.
Korišćenjem portala prihvatate upotrebu kolačića.