Ministarstvo unutrašnjih poslova donelo je pravilnik pomoću kojeg građani prilikom izrade novih dokumenata i putnih isprava više neće morati da popunjavaju priznanice i obilaze šaltere u poštama i bankama, već će troškove izdavanja dokumenata moći da plate i elektronskim putem.
Zahvaljujući novom sistemu plaćanja, korisnici usluga u policijskim upravama će na jednom mestu moći da popune uplatnice za takse i naknade, što znači da će za jednu uslugu imati samo jednu uplatnicu. Na taj način moći će da plate više od tri stotine različitih usluga, uz manju proviziju.
– Preko portala eUprave kreiraju jedinstvenu, objedinjenu uplatnicu, izvrše uplatu elektronskim putem, putem interneta, e-bankinga, mobilnih aplikacija ili da uplatnicu koju su kreirali odštampaju i naknadno plate u pošti ili u banci. Tako da će oni moći da se pojave kod nas, da izvrše uslugu za koju su uplatili bez papirnog dokaza kojeg više neće morati da donose – kaže Dragica Glođović, šef odseka za putne isprave Novi Sad.
Ukoliko građanin ne želi elektronskim putem da plati usluge preko portala e-Uprava, on može preuzeti uplatnicu ili prepisati podatke sa nje, pomoću koje će izvršiti plaćanje u banci, pošti ili drugoj platnoj instituciji.
– Usluga „Plati” je dostupna svim građanima koji koriste nacionalni portal eUprava. Za one građane koji nisu u mogućnosti da koriste ovaj portal, biće odštampane i generisane uplatnice u svim policijskim upravama ili u policijskim stanicama – kaže Dragica Glođović.
Za sve informacije o novom sistemu plaćanja, građani mogu da se informišu putem internet stranice Ministarstva unutrašnjih poslova, kao i na nacionalnom portalu eUprava.
RTV