blank

Otvoren šalter za podršku građanima pri registrovanju na portal „eUprave”

blank

U Uslužnom centru Gradske kuće danas je otvoren šalter na kom će zaposleni u Gradskoj upravi pružati pomoć i podršku svim sugrađanima pri otvaranju naloga „eGrađanin” na portalu „eUprave”. Gradonačelnik Stevan Bakić, direktor Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu Mihailo Jovanović, izvršna direktorka Nacionalne asocijacije za lokalni ekonomski razvoj (NALED) Violeta Jovanović i načelnica Gradske uprave Marija Ušumović Davčik prisustvovali su početku rada ovog šaltera.

Gradonačelnik Stevan Bakić istakao je da je ovo veliki dan za Suboticu, te da je naš grad druga lokalna samouprava u Republici Srbiji koja je danas otvorila šalter za nalog „eGrađanin”. Kako je naveo, ovim činom će svim Subotičanima biti omogućena stručna pomoć da naprave svoj nalog i preko njega koriste usluge lokalnih i državnih organa.

blank

– Grad Subotica aktivno radi na tome da u toku ove godine značajan deo usluga, a tokom sledeće godine sve usluge instalira na portalu „eUprave”, što znači da će Subotičani sa otvorenim nalogom „eGrađanina” moći da ostvaruju svoja prava, da koriste upravne postupke i da izmiruju svoje obaveze ispred grada Subotice preko elektronske uprave – poručio je Bakić.

Violeta Jovanović navela je da NALED pored pružanja podrške građanima, radi i na promociji uspeha koje je Srbija do sada ostvarila na ovom planu, a koje je, kako je navela, prepoznao i Svetski ekonomski forum. Njihovi stručnjaci izračunali su da je, uvođenjem elektronske uprave, od 2017. do danas Srbija uštedela oko 900.000 tona papira i 18.000 stabala drveća. Poručila je da elektronski sistemi u radu administracije povećavaju transparentnost, smanjuju prostor za korupciju, i garant su brzih i efikasnih servisa građanima i privredi.

blank

– Posebno nam je zadovoljstvo što danas ovde u okruženju Evropske unije lansiramo jednu novu generaciju digitalnih usluga za građane i privredu. Mi u NALED-u smo potpuno posvećeni razvoju „eUprave” i zadovoljni smo što će ovde, na ovom punktu, kao i na drugih stotinu četrdeset širom Srbije, svi zainteresovani građani moći da dobiju podršku da otvore svoj nalog na portalu „eUprave”. Oni će na taj način moći da primaju važna pismena od države u svoje sanduče, kao i rešenja od poreza na imovinu, rešenja iz katastra i drugih servisa, te da će na taj način, bez čekanja u redovima na šalterima, bez dodatnih troškova, moći da završe važne procedure, što nam je posebno važno u vreme pandemije – navela je Violeta Jovanović.

blank

Mihailo Jovanović istakao je da je ovaj portal najbolji način da se transformiše javna uprava u efikasan servis građana.

– Grad Subotica je lider u razvoju elektronskih usluga i još od pre tri-četiri godine su prvi krenuli sa razvojem različitih elektronskih sistema i sa njihovim korišćenjem, kao što su „eBeba”, lokalna poreska administracija i slično. Danas Grad Subotica pravi jedan snažan iskorak u tome da pomogne svojim građanima, da postanu „eGrađani”. Na ovaj šalter oni treba da dođu samo jednom, kako bi dobili svoj nalog na portalu, svoj elektronski identitet u tom našem digitalnom svetu, a zatim da bezbedno koriste sve usluge na portalu „eUprave” – naveo je Jovanović.

blank

Jovanović je istakao da se značaj „eUprave” najviše ogleda u broju prijavljenih građana za vakcinaciju protiv kovida 19, kojih je skoro dva miliona. Pored ove usluge, prema njegovim rečima, „eGrađanin” na ovaj način danas može da upiše dete u predškolsku ustanovu, osnovnu ili srednju školu, ali i da zakaže termin za izdavanje nove lične karte ili pasoša, a na raspolaganju su i mnoge druge usluge.

Imaš priču? Imaš vest? Budi i ti reporter!

Javi nam se!

Podelite vest sa prijateljima:

blank

Comments are closed.

blank
blank

Povezane vesti

Portal Subotičke.rs koristi kolačiće u cilju optimizacije funkcionalnosti i sadržaja sajta.
Korišćenjem portala prihvatate upotrebu kolačića.