Potrošač koji ne želi da bude pozivan od strane trgovaca obratiće se svom operatoru elektronskih komunikacija sa kojim ima zaključen ugovor i od njega tražiti da se nađe u registru “Ne zovi”.
Vest da će moći da se “zaštite” od nasrtljivih trgovaca obradovala je mnoge građanje, koji se godinama žale na pozive putem koji im različite kompanije nude svoje proizvode i usluge. Registar “Ne zovi” aktivan je zvanično od 5. januara i predstavlja jedinstvenu bazu podataka koja bi potrošače trebalo da zaštiti od ove vrste uznemiravanja.
Na koji način funkcioniše? Jednostavno – potrošač koji ne želi da bude pozivan od strane trgovaca obratiće se svom operatoru elektronskih komunikacija sa kojim ima zaključen ugovor i od njega tražiti da se nađe u Registru. Obaveza trgovaca, odnosno promotera, je da pre pozivanja potrošača u Registru provere da li se određeni telefonski broj nalazi na spisku telefona koje ne treba zvati.
Ako se broj potrošača nalazi u Registru, a trgovac ga ipak pozove, biće u prekršaju. Prema zakonu određena je i visina novčanih kazni za ovakve prekršaje – za pravno lice iznosi 50.000 dinara, za preduzetnika 30.000 dinara, a za odgovorno lice u pravnom licu 8.000 dinara.
Upis podataka u Registar obavlja operator (bez naknade) koji sa korisnikom telefonskog broja ima zaključen ugovor o korišćenju javno dostupnih elektronskih komunikacionih usluga. Korisnik je jedini koji za svoj broj može tražiti upis u Registar. To mogu da učine i potrošači koji koriste pripejd broj, ali samo ukoliko su registrovani korisnik kod nekog operatora.
Građani koji žele da se upišu u Registar to mogu da učine u elektronskoj formi ili na prodajnom mestu operatora. Elektronski, potrošač može da se upiše putem internet stranice ili aplikacije koju operator stavlja na raspolaganje svojim korisnicima.
Opširnije pročitajte ovde.
Izvor: Euroactiv.mondo