blank

Od ponedeljka se uvodi registar „Ne zovi”

blank

Oni koji ne žele da ih trgovci uznemiravaju moraće da se obrate svom mobilnom operateru, a on brojeve prosleđuje u evidenciju RATEL-a

Građani koji ne želi da ih telefonom uznemiravaju trgovci moći će uskoro da se obrate mobilnom operateru s kojim imaju zaključen ugovor i da od njega traže da budu upisani u registar „Ne zovi”.

Moraće da popune jedan obrazac koji će mobilni operater potom proslediti RATEL-u, a on će voditi evidenciju brojeva telefona korisnika koji ne žele da budu pozivani. To je samo jedna od novina novog Zakona o zaštiti potrošača, koji stupa na snagu od 20. decembra.

Ovo je prva suštinska izmena propisa o zaštiti potrošača od 2014. godine, a donosene izmene trebalo bi da poboljšaju položaj kupaca na tržištu Srbije.

U Ministarstvu trgovine nedavno su za Tanjug rekli da će trgovci ubuduće, pre nego što krenu sa svojom komercijalnom porukom i pozivanjem kupaca, biti u obavezi da provere sajt RATEL-a, to jest da li je broj potencijalnog kupca registrovan na toj listi.

– Ukoliko se broj nalazi u registru, a trgovac ga pozove, biće u prekršaju – izjavila je za tu agenciju Višnja Rakić, pomoćnica ministra trgovine za sektor zaštite potrošača.

U Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije rekli su da su i do sada bili pokretani prekršajni postupci u ovakvim situacijama, ali da smatraju da sistem kažnjavanja nije bio dovoljno efikasan jer je mnogo toga na sudu zastarevalo.

Uz borbu protiv nasrtljivih trgovaca u javnosti je najviše odjeknulo uvođenje obaveznog predračuna za majstore za sve usluge skuplje od 5.000 dinara, čime će građani unapred znati koliko će ih koštati određena popravka. Po novim pravilima njima više biti dozvoljeno da naplate svoje usluge drastično više od unapred ugovorene cene. Od predračuna mogu da odstupe najviše 15 odsto i jedino takve uslove bi građani trebalo da prihvate. Tek kada naručilac posla pristane na ponudu, radovi mogu da počnu, a u zakonu je navedeno kako neće morati da plaćaju uslugu ukoliko majstori nisu dostavili pisanu specifikaciju troškova.

U potrošačkim organizacijama navode da je ovo značajna promena jer je bilo mnogo primedaba da majstori jednostavne popravke predstavljaju komplikovanim i usluge naplaćuju neprimereno visoko.

Po stupanju zakona na snagu novost je i to da će u slučaju turističkih usluga putnici ubuduće potpisivati ugovore sa organizatorima putovanja, a oni će sadržati sve informacije, pa i potencijalne troškove povratka s destinacije.

Trgovci i pružaoci usluga koji ne budu poštovali odredbe ovog zakona rizikovaće da plate kazne od 300.000 do dva miliona dinara, za pravna lica, odnosno od 50.000 do 150.000 za fizička i od 50.000 do 500.000 dinara za preduzetnike, među kojima su i majstori.

Politika

Imaš priču? Imaš vest? Budi i ti reporter!

Javi nam se!

Podelite vest sa prijateljima:

blank

Comments are closed.

blank
blank

Povezane vesti

blank

Danas je Praznik rada

Međunarodni Dan radnika ili Praznik rada ima duboke korene u 130 godina tradicije radničkog pokreta i napora za poboljšanje uslova rada širom sveta. U znak

Detaljnije »
blank

Jak vetar

Prema podacima Republičkog hidrometeorološkog zavoda, današnja temperatura u Subotici kretaće se u rasponu od 12 do 24 stepeni Celzijusa. Relativno nepovolјne biometeorološke prilike za većinu

Detaljnije »

Portal Subotičke.rs koristi kolačiće u cilju optimizacije funkcionalnosti i sadržaja sajta.
Korišćenjem portala prihvatate upotrebu kolačića.