blank

Momir Gabrić: Za Aero-klub “Ivan Sarić” i aerodrom zna malo Subotičana

blank

Ove godine osamdeset Subotičana oprobalo se u tandem skokovima. Broj polaznika koji su prošli obuku za prve samostalne skokove premašuje četrdeset

Momir Gabrić je član Aero-kluba “Ivan Sarić” od 2016. godine, kada je završio osnovnu padobransku obuku. Predsednik je padobranske sekcije od 2018.

Iste godine je u obnovljenoj pilotskoj školi Aero-kluba “Ivan Sarić” završio obuku za pilota motornih letelica. U svojoj padobranskoj karijeri ima 350 skokova. Trenutno se bavi obukom novih polaznika u padobranskoj obuci, kao pomoćnik instruktora padobranstva, snimanjem tandem skokova u slobodnom padu i pripremama za takmičenja za sledeću godinu u discipline skokova na cilj.

Kada je osnovan Aero-klub “Ivan Sarić”?

Gabrić: Prve podatke o osnivanju imamo još iz 1910. godine, a zvanično osnivanje aero-kluba bilo je 1924. godine.

Koliko sekcija i članova ukupno broji aero-klub “Ivan Sarić?

Gabrić: Aero-klub danas ima osamdesetak članova. Podeljeni su u pet sekcija.

Sekcije koje postoje su motorna, jedriličarska, zmajarska, paraglajding sekcija i padobranska. Svaka sekcija ima svoj centar za obuku, neki su aktivni, a neki su u pripremi. U okviru motorne sekcija postoji centar za obuku pilota aviona. Jedriličarska sekcija takođe ima centar za obuku pilota, a padobranska centar za obuku padobranaca. Centar za obuku pilota paraglajdera, koji je u sastavu paraglajding sekcije, u fazi otvaranja je, a u okviru zmajarske sekcije se radi na ponovnom otvaranju centra za obuku pilota zmajeva.

Kada je padobranska sekcija počela sa radom, koliko članova sekcija broji danas?

Gabrić: Padobranska sekcija je počela sa radom između pedesetih godina prošlog veka i aktivna je do danas. Ima 45 članova.

blank

Kakve su vaše aktivnosti tokom godine? Da li je sekcija aktivna tokom cele godine?

Uzevši u obzir prethodnu sezonu, sezona se zatvorila 31. decembra I otvorena je 1. januara. Nastojimo da to održimo i ove godine. Kada govorimo o obuci za polaznike, koja je u okviru centra za obuku padobranaca, sezona je nešto kraća pošto obuka za nove kandidate zahteva povoljnije, odnosno toplije vremenske uslove.

Naveo bih da smo ove godine u više navrata bili domaćini sportskih padobranaca Srbije iz Beograda, Smedereva, Novog Sada, Sombora, Kikinde, Niša. Imali smo, takođe, gostiju iz Bosne I Hercegovine, iz Banja Luke i Prijedora.

Znaju li sugrađani za vaš aero-klub, kolika je njihova zainteresovanost za vaše aktivnosti, posebno za padobransku sekciju?

Gabrić: Za aero-klub, i uopšte aerodrom, zna mali broj Subotičana. Da, zaista je tako iako možda zvuči pomalo neverovatno. Skorašnjim podmlađivanjem svih sekcija aero-kluba interesovanje za naš rad je poraslo. Sada već aktivno radimo na popularizovanju kluba. Naveo bih da o porastu interesovanja za aero-klub, posebno za padobransku sekciju, govori broj polaznika koji su prošli obuku za prve samostalne skokove premašuje četrdeset. Ova obuka traje ukupno četiri dana, tri dana su posvećena teoriji i imamo dan praktične nastave. Broj zainteresovanih da budu polaznici naše škole je i dalje veliki.

Objavili smo intervju sa Olgicom Čanadi koja je skočila u tandemu sa jednim od vaših instruktora. Možete li našim čitaocima približiti tandem skok iz perspective padobranca i koliko su česti tandem skokovi u vašoj sekciji?

Gabrić: Tandem skok je deo obuke, odnosno najlakši način da se oprobate u padobranstvu. Tandem skok, za razliku od osnovne obuke, može već pri prvom skoku da vam pruži iskustvo slobodnog pada u trajanju od tridesetak sekundi. U zavisnosti od odabira paketa, postoji mogućnost da skočite sa jednim ili dvojicom dodatnih padobranaca, odnosno kamermana.

Ove godine je bilo oko osamdeset tandem skokova, čime je postavljen novi rekord našeg aero-kluba u broju tandem skokova u toku jedne sezone.

Koje uslove oni koji se prijave moraju da ispune da bi skočili u tandemu sa instruktorom?

Gabrić: Tandem skok ne zahteva nikakav lekarski pregled, ali, naravno, treba obavestiti instruktora o svim mogućim problemima u vezi zdravstvenog stanja osobe koja želi da skoči.

Priprema za skok traje svega petnaest do dvadeset minuta.

Da li biste mogli da izvojite nekoliko upečatljivih skokova iz Vaše padobranske karijere?

Gabrić: Prvi samostalan skok, nakon osnovne padobranske obuke, jeste i skok kojeg se najviše sećam. To je bio okidač da se nikada ne rastanem od ovog sporta, a samim tim i od vazduhoplovstva.

Drugi skok koji bih izdvojio je skok iznad vojnog aerodroma Batajnica sa 5.850 metara, sa slobodnim padom od 90 sekundi. Većina članova našeg aero-kluba imala je priliku da učestvuje, ovo je bio i visinski rekord za sve nas koji smo bili tamo.

Kako zainteresovani mogu doći do vas, odnosno stupiti sa vama u kontakt? Gde se sve mogu videte vaše aktivnosti?

Gabrić: Svi zainteresovani nas mogu pronaći na društvenim mrežama pod nazivom Aero-klub “Ivan Sarić”, odnosno “Skydive Subotica” ili preko klupske imejl adrese aerodrom.subotica@gmail.com. Pored toga, bolji način od gore navedenog je da vikendom dođu lično do aerodroma i vide iz prve ruke kako sve to izgleda.

Imaš priču? Imaš vest? Budi i ti reporter!

Javi nam se!

Podelite vest sa prijateljima:

blank

Comments are closed.

blank
blank

Povezane vesti

Portal Subotičke.rs koristi kolačiće u cilju optimizacije funkcionalnosti i sadržaja sajta.
Korišćenjem portala prihvatate upotrebu kolačića.