Republička direkcija za imovinu raspisala je tender za proširenje granično prelaza Kelebija, jednog od najfrekventnijih prelaza u Mađarsku. Rešenje bi trebalo da obuhvata i izmene prostornog plana i izradu projekta.
Procenjena vrednost tendera je 25 miliona dinara (212.800 evra), bez PDV-a.
Proširenje kapaciteta graničkog prelaza „Kelebija“ trebalo bi da smanji gužve i vreme čekanja, a naročito „u kritičnom periodu“ kada su godišnji odmori ili praznici, piše u tenderskoj dokumentaciji.
„Neodgovarajući kapacitet i protočnost postojećih saobraćajnica, kvalitet i kapacitet postojećih objekata, kao i nedostatak određenih sadržaja i objekata, trenutno otežavaju korišćenje graničnog prelaza“, navodi se u dokumentaciji.
Na graničnom prelazu se predviđa izgradnja ukupno 12 saobraćajnih traka
To su dve trake za teretna vozila na ulazu u zemlju, sedam saobraćajnih traka za putnička vozila i autobusa na ulazu i izlazu iz zemlje, dve trake za teretna vozila na izlazu iz zemlje i jedna saobraćajna traka ua vangabaritna vozila i na ulazu i na izlazu iz zemlje.
U zoni putničko-carinskog terminala u planu je izgradnja upravnog objekata do 500 kvadrata, objekat pasoško-carinske kontrole, kontrolne kabine MUP-a i Uprave carine, javni toalet, kamionska vaga, objekat za detaljan pregled vozila do 50 kvadrata i objekti trećih lica.
U zoni robno carinskog terminala planirana je izgradnja kontrolne kabine MUP-a i Uprave carine, administrativni objekat za potrebe Uprave carine do 200 kvadrata, objekti trećih lica (špedicija, menjačnica, AMSS, restoranske usluge…), kao i kamionska vaga i skener.
Predviđena je i platforma sa nadstrešnicom za istovar, magacin i još jedan javni toalet.
U okviru tendera se napominje da na graničnom prelazu „Kelebija“ postoje dve trake za teretni saobraćaj, ali samo jedna vaga ispred carinske prostorije koja dalje vodi direktno u terminal čiji je držalac preduzeće „Graprek“ iz Kelebije. Zbog toga svi kamioni, uključujući i prazne, moraju da uđu u terminal, na kojem se naplaćuje parking.
Izvor: Nova Ekonomija