blank

Vozila na benzin i dizel više neće moći da se kupe posle 2035. godine

Evropska unija donela je odluku da od 2035. godine zabrani prodaju automobila sa unutrašnjim sagorevanjem.

blank
Foto: Pixabay

To znači da će se ubrzati elektrifikacija saobraćaja i vozila, jer automobili neće smeti da emituju CO2. Ova odluka podrazumeva i smanjenje emisije ugljen dioksida za čak 55 procenata do 2030. godine. Iz Evropske unije poručuju da je ovo početak velike tranzicije.

Od 2035. godine u EU neće moći da se kupi novo vozilo, a da je ono na benzin ili na dizel. Ovo pravilo, međutim, još nije zaživelo, jer su procedure EU vrlo složene i kompleksne, ali se očekuje da bi uskoro do toga moglo doći. O ovom pitanju dogovor su postigli i Evropska komisija i zemlje članice, a pre dva dana to je izglasao i Evropski parlament. Sada ostaje još samo da Savet Evropske unije, odnosno lideri zemalja članica to i potvrde. U Briselu nagoveštavaju da bi to moglo da se desi već u martu.

Ukoliko se to potvrdi, ključna promena je da će se kupovati električni automobili, a pojedine kompanije su već najavile prelazak na njihovu proizvodnju. Pitanje koje građane muči je šta će biti sa polovnim automobilima. Oni neće biti izbačeni iz upotrebe, ali se najavljuje da će troškovi njihovog posedovanja i održavanja biti povećani. Na taj način će na njih biti izvršen dodatni pritisak da prelaze na električne automobile.

Automobilska industrija, ali i pojedine zemlje članice su bile protiv ovog plana i o tome se govori već godinama, ali se čini da je sada EU blizu dogovora. U Norveškoj, koja nije članica EU, planirano je da se od 2025. gdoine više ne prodaju novi automobili na benzin i dizel, a da se postepeno to ukida i u Švedskoj i u drugim skandinavskim zemljama.

Piroški: Rok postavljen suviše optimistično
Novim okolnostima moraće da se prilagode i proizvođači, trgovci, naftaši, ali i kupci. Lidija Piroški iz Medija sistema “Vrele gume” smatra da je rok od 12 godina, u kojem bi u EU trebalo da se prestane sa prodajom automobila sa unutrašnjim sagorevanjem postavljen suviše optimistično.

“Ne vidim problem u tehnologiji proizvođača električnih automobila, nego u raspoloživosti električne energije. Na planeti se u ovom momentu kreće oko 1.440.000.0000 automobila, a u 2022. godini je prodato 66,1 miliona automobila, od kojih je oko 10 miliona kombinovanih-hibridnih, plug in hibridnih i električnih. Zaista ne vidim kako će Evropa za tako kratko vreme podići kapacitete proizvodnje električne energije, a ne verujem da će za pet godina moći da povećaju baš tako proizvodnu električnih automobila, jer zanmo da još postojei problemi sa kapacitetima baterija”, kaže Lidija Piroški.

Ona smatra da naftnim kompanijama neće biti teško da se prilagode i napominje da one već počinju da grade velike kapacitete solarnih panela i da ih koriste za proizvodnju vodonika, koji je po njenom mišljenju, nepravedno zapostavljen.

Kakvo je interesovanje za elektirčna vozila u Srbiji, gde su tu rafinerije, i da li će se nafta proizvoditi i dalje pročitajte opširnije ovde.

Izvor: Euronews

Imaš priču? Imaš vest? Budi i ti reporter!

Javi nam se!

Podelite vest sa prijateljima:

blank

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

blank
blank

Povezane vesti

blank

Danas je Petrovdan

Srpska pravoslavna crkva i njeni vernici danas proslavljaju Petrovdan – praznik posvećen svetim apostolima Petru i Pavlu. Pavle i Petar su bili prvi propovednici hrišćanstva

Detaljnije »

Portal Subotičke.rs koristi kolačiće u cilju optimizacije funkcionalnosti i sadržaja sajta.
Korišćenjem portala prihvatate upotrebu kolačića.