blank

Profesionalna orijentacija proces koji traje čitavo školovanje

blank

Učenici osmog razreda osnovnih škola širom Srbije u petak i subotu polagali su probni završni ispiti iz matematike i maternjeg jezika, kao i kombinovani test. Ljiljana Mokan Bogdanović, pedagog u Osnovnoj školi „Jovan Mikić”, navela je da je probni ispit simulacija završnog, te da je to prilika da se đaci upoznaju sa procedurom polaganja, a škola sa načinom organizacije završnog ispita.

– U generaciji koja sada završava osmi razred Osnovna škola „Jovan Mikić” ima sedamdeset đaka, od kojih pedeset i dvoje nastavu pohađa na srpskom nastavnom jeziku, a njih osamnaest na mađarskom. Svi oni su, izuzev jednog učenika koji je bio u izolaciji, pristupili probnom završnom ispitu, održanom 9. i 10. aprila. U petak je održan probni završni iz matematike, a u subotu iz maternjeg jezika, kao i kombinovani test – poručila je Ljiljana Mokan Bogdanović.

– Cilj toga jeste da deca dožive situaciju polaganja završnog ispita i da steknu iskustvo da uvežbaju neke procedure koje uz to idu i da vide kako izgleda sam ispit, dok smo mi kao škola kompletan probni ispit organizovali onako kako ćemo ga organizovati i zaista na završnom ispitu. Jedina je razlika što će pravi završni biti 23, 24. i 25. juna, odnosno neće biti dva testa u jednom danu kao što je to sada bio slučaj – dodala je.

Napomenula je da je pored savladavanja tehničkih stvari vezanih za polaganje završnog ispita veoma važna i samoprocena znanja, kako bi đaci videli gde su, koje gradivo treba da nadoknade. Kako je rekla, uprkos tome što se radovi ne ocenjuju, učenici će imati uvid u to koliko su bodova ostvarili, a nastavnici će znati u kom smeru da nastave sa pripremama đaka.

– Sve je prošlo regularno, uz poštovanje epidemioloških mera. Sada smo u fazi pregledanja testova, da bi, po završetku toga, nastavnici sa đacima analizirali zadatke sa testa, kako bi i deca imala više samopouzdanja i iskustva – poručila je pedagog škole.

blank

Profesionalna orijentacija učenicima je najinteresantnija upravo u trenutku kada treba da se opredele koju će srednju školu upisati. Kako je navela, radionice postoje i u sedmom i u osmom razredu, a tek im predstoji upitnik o namerama učenika, kao i test profesionalnih interesovanja.

– Deca su o svemu obaveštavana od početka školske godine, a na obrazovnoj platformi „Edmodo” osnovali smo grupu za profesionalnu orijentaciju, kojoj su mogli da se priključe učenici sedmog i osmog razreda. Od drugog polugodišta prešli smo na „Gugl” učionicu, gde takođe kontinuirano informišemo đake o pripremama za završni ispit i profesionalnoj orijentaciji. Tamo su uključeni i svi učenici osmog razreda, kao i njihove odeljenske starešine – navela je.

Profesionalna orijentacija služi kako bi dete bilo upoznato sa profesijama i zanimanjima, da bi, najzad, kad dođe u poziciju da donese odluku o daljem školovanju, to učinilo sa što manje nedoumica.

– U sedmom i osmom razredu je najzastupljenija, ali je to zapravo proces koji kroz nastavne sadržaje radimo od prvog razreda osnovne škole, čak i u predškolskom uzrastu, na primer, kroz igrice… Zanimanja su deci interesantna još od malih nogu i o njima pričaju od najranijeg perioda, kada polaze od zanimanja svojih roditelja. Kroz različite nastavne sadržaje i radionice se oni dalje usmeravaju – kazala je.

Kako je navela, uprkos tome što ostvaruju veoma dobru saradnju sa srednjim školama, đacima nedostaje kontakt uživo, da odu na otvorena vrata u srednje škole koje su im interesantne, da vide njihove prezentacije, da učestvuju u radionicama koje organizuju… Ipak, zahvaljujući onlajn obrazovnim platformama, svi materijali i prezentacije su đacima lako dostupni.

– Mi ih informišemo i o specijalizovanim odeljenjima kao što su, na primer, IT smer u Gimnaziji „Svetozar Marković”, ili Karlovačka gimnazija, Škola za dizajn „Bogdan Šuput” u Novom Sadu, Gimnazija za talentovane učenike „Deže Kostolanji”, gde su, pored završnog ispita, neophodne i posebne sposobnosti. Uglavnom ovakve škole organizuju i pripreme i prijemni ispit koji je nešto ranije u odnosu na ostale škole – navela je i dodala da je ovogodišnji Konkurs za upis u srednje škole objavljen u elektronskom formatu, i to nešto ranije nego prethodnih godina.

Ipak, kako je navela, najviše đaka ove škole, njih oko trideset odsto, svake godine se opredeljuje za gimnaziju, iako su veoma aktuelne i srednje stručne škole poput tehničke, medicinske, politehničke, ekonomske, hemijsko-tehnološke i druge.

Istakla je da je ovaj period inače stresan za đake, a naročito sada tokom pandemije. Ipak, ukazala je na značaj poštovanja propisanih mera, ali i blagovremenih priprema za sam ispit.

– Pripremna nastava u našoj školi organizovana je od početka školske godine, što neposredno u manjim grupama, što onlajn. Zbirke su izašle i na đacima je da vežbaju sa svojim nastavnicima i da se pripremaju. Mislim da će i oni koji ovo organizuju imati u vidu okolnosti… Nama je cilj da se đaci dobro pripreme, urade testove što bolje i upišu škole koje žele, u skladu sa trenutnom situacijom – zaključila je pedagog Osnovne škole „Jovan Mikić” Ljiljana Mokan Bogdanović.

Imaš priču? Imaš vest? Budi i ti reporter!

Javi nam se!

Podelite vest sa prijateljima:

blank

Comments are closed.

blank
blank

Povezane vesti

Portal Subotičke.rs koristi kolačiće u cilju optimizacije funkcionalnosti i sadržaja sajta.
Korišćenjem portala prihvatate upotrebu kolačića.