blank

Vest pred spuštenim signalom

blank
Kada redakcija pita za broj putnika na obnovljenoj železničkoj liniji, ona ne želi da glorifikuje ili napada, ona želi samo da izvesti…

Branko M. Žujović

Cele ove nedelje redakcija portala Subotičke.rs pokušavala je da sazna koliko putnika svakog dana iz Subotice otputuje za Sentu nedavno obnovljenom železničkom linijom. Na subotičkoj železničkoj stanici iz nekog razloga tu informaciju tretiraju kao Sovjeti broj svojih tenkova ili raspored raketnih baterija sa nuklearnim bojevim glavama.

Uputili su nas na centralu preduzeća Železnice Srbije.

Ni tamo nisu “podigli” signal pomenutoj informaciji. Najpre su igrali fliper sa nama, bacajući nas od nadleštva do nadleštva. Potom su nam rekli da pošaljemo imejl na koji nisu odgovorili. Neko od njih rekao je, usput, da je bolje da sada ne izveštavamo o tome, nego kasnije, kada se linija “razradi”.

Nije nego!

Na nekadašnji Dan republike ne ostaje mi ništa drugo, osim da zaključim da su kod nas mediji i dalje tu, kao u Titovo vreme, da se neko “važan” pojavi u njima, umesto da nešto konkretno saopšte.

Veći deo života čekam da se u zemlji, u kojoj vozovi idu sporije nego pre sto godina, neke linije “razrade”, pa ni jednom šefu železničke stanice nisam rekao kada da dune u pištaljku, niti sam ikome u Ministarstvu saobraćaja solio pamet kako vozovi da ne kasne, barem ne tako hronično i ponižavajuće.

Kada redakcija pita za broj putnika na obnovljenoj železničkoj liniji, ona ne želi da glorifikuje ili napada, ona želi samo da izvesti. Onako kako jeste, ni gore ni dole, ni levo ni desno, ni napred ni nazad. To nema veze sa kamenim dobom medijske kulture i pismenosti u kojem se nalazi značajan broj ustanova i državnih preduzeća.

Informacija o broju putnika nigde na svetu više nije tajna, osim izgleda kod nas.

Kada uđete u voz koji između Pekinga i Šangaja juri 350 kilometara na čas, u “Čajna dejliju” ili na internetu pročitate koliko su putnika kineske železnice prevezle. Isto je u Rusiji, Americi, Evropi, Indiji i Brazilu.

Putovao sam 32 sata vozom od Hanoja do Sajgona. Vijetnamske železnice su precizno navodile broj putnika. Niko takvu informaciju više ne drži za potencijalnu medijsku municiju.

Čemu onda sovjetoidno ćutanje Srbije o saobraćaju na tridesetak kilometara dugoj pruzi, obnovljenoj recikliranim šinama sa magistralnih pružnih pravaca, što je, da se razumemo, za svaku pohvalu?

Imaš priču? Imaš vest? Budi i ti reporter!

Javi nam se!

Podelite vest sa prijateljima:

blank

Comments are closed.

blank
blank

Povezane vesti

blank

Veštačka oplodnja bolnice

Vršilac dužnosti direktora ovdašnje bolnice, Saša Dželebdžić, nastavlja neslavnu praksu ćutanja o pitanjima od javnog značaja. U ovom trenutku nemoguće je proveriti hoće li, uprkos

Detaljnije »
blank

Farma

Onaj ko dozvoljava zakonitu prodaju domaćeg mleka na pijaci može da podstakne i dostavu. Postoje sasvim solidni i lako dostupni mobilni hladnjaci za tako nešto.

Detaljnije »
blank

Vernikovo kolo

Šizofren je grad koji u pola devet uveče sahrani biskupa u katedrali, u devet, dvesta metara dalje, priredi šou Zorice Brunclik i sve to flambira

Detaljnije »

Portal Subotičke.rs koristi kolačiće u cilju optimizacije funkcionalnosti i sadržaja sajta.
Korišćenjem portala prihvatate upotrebu kolačića.