fbpx
Auxality"/
Naslovna Nećete kafu? Vest pred spuštenim signalom
Čepom do osmeha

Vest pred spuštenim signalom

Kada redakcija pita za broj putnika na obnovljenoj železničkoj liniji, ona ne želi da glorifikuje ili napada, ona želi samo da izvesti…

Branko M. Žujović

Cele ove nedelje redakcija portala Subotičke.rs pokušavala je da sazna koliko putnika svakog dana iz Subotice otputuje za Sentu nedavno obnovljenom železničkom linijom. Na subotičkoj železničkoj stanici iz nekog razloga tu informaciju tretiraju kao Sovjeti broj svojih tenkova ili raspored raketnih baterija sa nuklearnim bojevim glavama.

Uputili su nas na centralu preduzeća Železnice Srbije.

Ni tamo nisu “podigli” signal pomenutoj informaciji. Najpre su igrali fliper sa nama, bacajući nas od nadleštva do nadleštva. Potom su nam rekli da pošaljemo imejl na koji nisu odgovorili. Neko od njih rekao je, usput, da je bolje da sada ne izveštavamo o tome, nego kasnije, kada se linija “razradi”.

Nije nego!

Na nekadašnji Dan republike ne ostaje mi ništa drugo, osim da zaključim da su kod nas mediji i dalje tu, kao u Titovo vreme, da se neko “važan” pojavi u njima, umesto da nešto konkretno saopšte.

Veći deo života čekam da se u zemlji, u kojoj vozovi idu sporije nego pre sto godina, neke linije “razrade”, pa ni jednom šefu železničke stanice nisam rekao kada da dune u pištaljku, niti sam ikome u Ministarstvu saobraćaja solio pamet kako vozovi da ne kasne, barem ne tako hronično i ponižavajuće.

Kada redakcija pita za broj putnika na obnovljenoj železničkoj liniji, ona ne želi da glorifikuje ili napada, ona želi samo da izvesti. Onako kako jeste, ni gore ni dole, ni levo ni desno, ni napred ni nazad. To nema veze sa kamenim dobom medijske kulture i pismenosti u kojem se nalazi značajan broj ustanova i državnih preduzeća.

Informacija o broju putnika nigde na svetu više nije tajna, osim izgleda kod nas.

Kada uđete u voz koji između Pekinga i Šangaja juri 350 kilometara na čas, u “Čajna dejliju” ili na internetu pročitate koliko su putnika kineske železnice prevezle. Isto je u Rusiji, Americi, Evropi, Indiji i Brazilu.

Putovao sam 32 sata vozom od Hanoja do Sajgona. Vijetnamske železnice su precizno navodile broj putnika. Niko takvu informaciju više ne drži za potencijalnu medijsku municiju.

Čemu onda sovjetoidno ćutanje Srbije o saobraćaju na tridesetak kilometara dugoj pruzi, obnovljenoj recikliranim šinama sa magistralnih pružnih pravaca, što je, da se razumemo, za svaku pohvalu?

PRO LIne

NAJPOPULARNIJE